Купил в итоге вот эту штуку.
TWO-METER is a very sophisticated electronic device that controlled by high performance microprocessor and precise resistors. It has three functions of ‘watt-meter’, ‘battery checker’ and self-balancer. Those functions are essential for electric flyers to ensure safe battery condition and to measure the electric consumptions of the power system. And also, the built-in self-balancer can equalize the individual voltages instantly.
TWO-METER can handle all types of Lithium batteries(LiPo, LiIo, LiFe) consisting of series-wired cells, but the battery pack has to have a balancing plug for checking voltages.
- Watt-meter program
The Watt-meter circuit can measure the electric current up to 100A. You can verify the electric consumptions on your power system.
TWO-METER can show you the voltage and residual capacity of your Lithium battery pack with its individual voltage of each cells.
- Integrated self-balancer
TWO-METER has an integrated self-balancing circuit which is self-operative without linking to charger. When you connect the battery pack to the individual port of the device the balancing job will be started instantly. In this case the individual cell voltages will be equalised to the lowest cell voltage of the battery pack.
Specification
Input Power max. 60V
Max. current (Watt-meter) 100A
Min. operating voltage 7.2V
Power consumption (Battery checker) approx. 20mA
Battery checker 2~6S LiXX
Ватт метр мне не особо нужен, взял из-за дисплея, чтобы видеть, как балансируются банки.
Есть у него одна особенность, если его подключить в режиме балансира, как только банки все выравняются, он отрубается и дальнейший заряд идёт без его участия и если на старой батарейке начнётся разбаланс, балансир приходится запускать заново.
Но тем не менее сравнивал его со старым гиперионовским балансиром-этот банки быстрее в конце выравнивает, даже старые батарейки очень шустро равняет, пока вообщем нет чувства, что деньги потратил зря. Купил его взамен здохшего балансира в Гиперионе.
Еще показывает процент оставшего топлива в батарейке, напряжение соответственно в каждой банке.