0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.
You should never hammer on the motor. The shock loads can damage the magnets or the bearings if the motor is still assembled when you hit it.The shafts in the Scorpion motors are a press fit into the front housing. To remove them, you need to put the motor in an arbor press and push the shaft out of the motor with slow steady pressure. The shafts do have flats ground into them where all the set-screws go, so if you move the shaft, the flats will not line up under the holes.
Имено саму жопу? А не вал?Так тогда ж мотор нагреется и с него попадают магниты и жвачка, или я зря беспокоюсь?Ладно, пойду греть ему жопку
Пробовали.У человека стоит апгрейдная рама для титана, и у него пиньен в такой конфигурации еле достает до шестерни.. :-(Либо туда надо ставить аж целую сборку втулок, т.к. вал имеет разный диаметр.
Кстати, нашел официальные комментарии от Скорпионов по поводу разборки:Цитировать (выделенное)You should never hammer on the motor. The shock loads can damage the magnets or the bearings if the motor is still assembled when you hit it.The shafts in the Scorpion motors are a press fit into the front housing. To remove them, you need to put the motor in an arbor press and push the shaft out of the motor with slow steady pressure. The shafts do have flats ground into them where all the set-screws go, so if you move the shaft, the flats will not line up under the holes.