Тема: Новые акки Hyperion EX (45C)  (Прочитано 2134 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.


Оффлайн Michael

  • Сообщений: 657
  • Пилот пепяки
« : 06 Май, 2010, 22:59:13 pm »
У Гипериона новые батарейки - серия EX. Ток 45C.
Стоят почему-то дешевле, чем VX.
Есть в наличии на flying-hobby:
http://www.flying-hobby.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_297&products_id=6272&zenid=h86sf3b7tlrinf5g6f4bm25a75
для сравнения - VX:
http://www.flying-hobby.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_297&products_id=5501

Рекламная простыня:
Цитировать (выделенное)
G3 Technology Lipo
Capacity and Resistance Matched Cells
5C Speed Charging OK
4 x Longer Cycle Life

Hyperion Generation 3 Lithium Polymer Packs are proving truly revolutionary in both performance and value. Compared to an average of the batteries on market last year, they provide up to up to 7x more cycles under the same discharge conditions. And that makes them a bargain price-wise.

But they also deliver the highest voltage and flattest discharge curves under load that we have ever seen, which makes them the best performer you can buy. And tests have shown that at the 70%-discharged point in flight, they are delivering as much as 40% more power than previous generation LiPo.

The fact that they can be safely charged at up to 5C/6C rates - for charge times as low as 10 to 12 minutes - is just icing on a very tasty cake.

The G3 packs are made with a new Hybrid RS construction technology, super-fine substrate materials, rigorous ISO 9001 Quality Control, and final cell matching process, which all guarantee you not only this superb performance, but also tightly balanced and long-lasting packs.

The G3 LiPo come in three series. "CX" 25C are appropriate for most models and deliver high capacity and power per gram at low cost. The "VX" 35C series is the one for applications that need the high voltage maintained at high discharge rates; for example highly aerobatic 3D airplanes and helicopters. "EX" 45C provide extreme voltage-holding capability for high output applications like pylon racers or other very fast models, LMR glider competition, and many EDF jets.
« Последнее редактирование: 06 Май, 2010, 23:06:45 pm от Longobard »
Mini Titan e325. Motor - Scorpion 2221-8 (13T), ESC - CC Phoenix ICE 50A. Servo - Hitec HS65MG, rudd

Оффлайн AlexSr

  • Старейшина клуба
  • Сообщений: 4792
  • Покурим и ... Полетели?
    • Александр
    • Сергиенко
  • Город: Санкт-Петербург
« Ответ #1 : 07 Май, 2010, 00:32:06 am »
Вот что пишут на Гиперионовском сайте:

Hyperion released the new Generation 3 Lithium Polymer packs in March of 2009.  Since then, they have taken the R/C world by storm, and well more than 130,000 packs have been sold!  Why are they so popular, and why do so many users come back to buy more?
When properly used and stored, they provide extremely consistent performance.  Some users have reported as many as 450 strong cycles so far, and still going strong. While some other "bargain" brands start to rapidly decrease in performance after as few as 10 cycles, the G3 typically improve in performance for the initial 50~100 discharges.
 
G3 Performance is consistent over many cycles, and that performance is at a very high loaded voltage level.  That means more power delivered per capacity of the pack.
 
Extreme quality control procedures at all steps has delivered a cell failure rate of less than one in one thousand over 300 cycles.
 
They are the best overall value in Lipo, given their price, performance, and lifespan.

Оказывается, за год (с марта 2009) они продали более 130 тысяч своих батареек.
С одной стороны - много, а с другой .... мало! По сравнению с какими нибудь акками для мобильников, которые продаются миллионными тиражами  ;)

Интересное замечание - что батарейки "разгоняются" к 50-100 циклам, тогда как другие "бренды" к этому времени начинают дохнуть  :D (ещё бы, сам себя не похвалишь ... )

Вот тут, в самом конце, табличка с ТТХ новых батареек.

Сделали специальную батарейку (6s):
* LG345-1100-6S is a special pack for super-efficient 450-class heli setup, using Hyperion Hs2221-1630
or Scorpion Hk2221-1630 motors, and Hyperion 30A ATLAS ESC with SBEC, HP-ATLAS-030SB


И как они написали - должны быть после 1-го мая у ВСЕХ диллеров в наличии.
С уважением, Александр Сергиенко  - Пилот Клуба HELI-SPB

Оффлайн Michael

  • Сообщений: 657
  • Пилот пепяки
« Ответ #2 : 07 Май, 2010, 00:38:59 am »
Меня удивляет лишь одно - почему они дешевле серии VX? Маркетинг что ли?
Mini Titan e325. Motor - Scorpion 2221-8 (13T), ESC - CC Phoenix ICE 50A. Servo - Hitec HS65MG, rudd

Оффлайн Oleg_fly

  • Сообщений: 525
    • Олег
  • Город: Астрахань
« Ответ #3 : 07 Май, 2010, 08:59:33 am »
Меня удивляет лишь одно - почему они дешевле серии VX? Маркетинг что ли?


Не, меня другое удивляет...
Первый раз сморозил глупость.... ладно, все культурно промолчали :-)

Ну он опять..........
-------------------
Где дешевле?
EX -57 баксов
VX - 49.8 баксов

Которые дешевле???
:-)

Оффлайн Michael

  • Сообщений: 657
  • Пилот пепяки
« Ответ #4 : 07 Май, 2010, 10:19:59 am »
Тьфу ты, я перепутал 3S и 4S. VX 2200 mAh 4S действительно стоит $64. Извиняюсь  :-\
Mini Titan e325. Motor - Scorpion 2221-8 (13T), ESC - CC Phoenix ICE 50A. Servo - Hitec HS65MG, rudd